Leveransvilkor

På Good Print strävar vi efter att alltid tillämpa gott affärsmannaskap och att i största möjliga mån tillgodose våra kunders önskemål.

  • Försäljning endast till återförsäljare.
  • Good Print förbehåller sig rätten att byta tryckmetod om vi finner det lämpligt.
  • Leveranstid beräknas från komplett order (beställning, original, plagg och leveransinfo).
  • Leveranstid: 6-10 arbetsdagar.
  • Express: Kundens order prioriteras och bevakas före normalleveranser.
  • Tryckunderlag: Kunden har ansvar att översända tryckdugligt original komplett med tryckfärger i Pantone C eller CMYK för digital. PMS-färger kan aldrig garanteras till 100% och kan variera från beställning till beställning. Ett korrektur återger ej exakt hur slutresultatet blir. Kunden har ansvar att informera om placering och storlek av logo, text och bilder.
  • Filen ska vara i .ai .eps eller .psd och kunna öppnas i Adobe CS6.
  • Good Print förbehåller sig rätten att använda tryckt material som referenser om inte annat uttryckligen önskas från kunden.
  • Good Print äger rätten att kunna leverera över/under-upplaga med +/- 3% av totala ordern. Priser som presenteras i gällande prislistor är exklusive moms och frakt.
  • Priserna förutsätter ett tryckfärdigt digitalt underlag från dig som kund.
  • All fakturering sker digitalt. Pappersfaktura kan erhållas mot avgift.

Reklamation
Varor som är felaktiga skall reklameras inom 10 dagar. Köpare ska då kontakta Good Print skriftligen och reklamera de fel som inte uppkommit under transporten. Om fel uppkommit under transporten, ska Köpare vända sig direkt till transportören. Köparen har inte rätt till någon annan kompensation, än att en felfri vara skall levereras inom rimlig tid. Reklameras inte varan inom 10 dagar från varans mottagande, förloras rätten att åberopa felet.

Good Prints ersättningsskyldighet för styrkt skada är begränsad till 200% av Good Prints försäljningspris. Good Print är dock inte ersättningsskyldig för den skada som Köpare lider genom Good Prints dröjsmål. Good Print tar inget ansvar för indirekta förluster. Good Print reserverar sig mot prisförändringar och för eventuella tryck- eller skrivfel i prislista, marknadsföring, hemsida eller annan skriftlig information samt force majeure.